Megnézem
Túranaptár
Kérdésed van?
Segítünk!
Írj nekünk,
s tedd fel kérdéseid!
Kérjük, töltsd ki az űrlapot!
Neved:*
Email címed:*
Telefonszámod:
Tárgy:
Kérdésed:*
Kérdésedet egy napon belül
megválaszoljuk!
Ha kéred, visszahívunk!
+36 30 556 92 25
Hívj minket bizalommal!
info@trekking-tours.hu
Írj nekünk, s tedd fel kérdéseid!
Üzenet küldéséhez megadott személyes adataidat nem tároljuk, kérdésed megvála- szolásán kívül más célra nem használjuk fel, harmadik fél számára nem adjuk át. Adatvédelmi szabályzatunk.

Az itt látható űrlapot láthatatlan reCaptcha védi: Adatvédelem - ÁSZF

Kiknek ajánljuk?

A Nordic Walking elsősorban az általános aerob alaperőnlétet és a kitartást javítja. Ezt a sportot majdnem mindenki űzheti: mindegy, hogy túlsúlyos, kezdő, újrakezdő, futó, egészségmegőrző, fitneszsportoló, magashegyi trekkingre, hegymászásra készülő, idősebb, fiatalabb vagy akár szív- és vérkeringési, térd- vagy hátproblémái vannak, cukorbeteg, esetleg csontritkulásos. A Nordic Walking / Nordic Hiking mint ízületkímélő, az egész testet megmozgató sport mindenkinek jót tesz!

1. Túlsúllyal rendelkezőknek.

A Nordic Walking kevés erőkifejtést igényel, ezért ez a legjobb mód a súlyfelesleg csökkentésére, és majdnem 30%-kal kevésbé terheli a boka-, térd- és csípőízületeket, mint a kocogás vagy a botok nélküli gyaloglás, ezen kívül az intenzív edzéssel jelentősen javul az anyagcsere.

Nordic Walking közben a szívfrekvencia kb. 13%-kal nő, és az oxigénfelvétel is akár 46%-kal jobb lehet, mint a hagyományos gyaloglásban. Ezáltal természetesen a zsír- és a kalóriaégetés is erőteljesebb lesz (kb. 400 kalória/óra, míg a hagyományos gyaloglás esetében csak 280 kalória/óra). 

2. Kezdőknek, újrakezdőknek, futóknak.

A Nordic Walking kifejezetten előnyős kezdőknek és újrakezdőknek egyaránt. Különösen a terhelésadagolás lehetősége teszi optimálissá a kezdők, újrakezdők számára, s a többi sporttal ellentétben itt rövid időn belül növelhetjük a terhelést.

A futás és a Nordic Walking kitűnően kiegészítik egymást. Ez utóbbi kiváló bevezető sport a futáshoz. De később is, ha már jelentősen nagyobb teljesítőképességet értünk el, a Nordic Walking mint kiegészítő, az egész testet megmozgató edzés kitűnően kombinálható a futóedzésekkel.

Ortopédiai panaszokkal küszködőknek az Nordic Walking nagyszerű egészségmegőrző erőnléti sport, mivel a botok használatával a passzív mozgásszervek, tehát mindenekelőtt a térd- és csípőízületek és a hát is jóval kisebb terhelésnek van kitéve.

3. Magashegyi trekkingre, mászásra készülőknek.

„Nordic Hiking”, a Nordic Walking sportosabb, túrázósabb, „magashegyi” változata. A „Nordic Hiking” edzések, edzőtúrák, táborok tartásával szeretnénk, ha azok is megtalálnák a számításukat, akik szeretik a kihívásokat, s szívesen izzadnak meg egy hegyi ösvényen. A "Nordic Hiking" által a „sportosabb” érdeklődőkkel szeretnénk megismertetni a „Nordic Walking” Magyarországon kevesek által ismert magashegyi lehetőségeit is.

"Nordic Hiking" tanfolyamaink, edzéseink, gyakorló csúcstúráink tartásával szeretnénk felkészülési lehetőséget biztosítani azok számára akik a későbbiekben szeretnének részt venni magashegyi trekkingeken, gleccsertúrákon, hegymászó túrákon, vagy 4000-5000 méter fölötti csúcsok meghódítását tervezik.

Magashegyi körülmények között miben lehet segítségedre a Nordic Walking / Hiking? A helyes bothasználat elsajátításával javul a teljesítményed, havas-jeges terepen segíti az egyensúlyozást, nehéz hátizsák cipelésekor csökkenti a lábak terhelését, védi az ízületeket, mely által csökkenti a sérülés veszélyét is egyben. 

A helyes bothasználatnak továbbá nagy hasznát vesszük még a gleccsertúrák során is ahol kötélpartikban túrázva is nagy segítségünkre van, pl. lazább hó, gleccserfelszín esetén, kisebb hasadékba történő beszakadáskor, meredekebb részeken való megcsúszáskor. Ezekben a kicsit extrém esetekben is segíti az egyensúlyozást, megakadályozva a kicsúszást. 

A helyes lépéstechnika elsajátítása pedig megtanít az egyenletes lépés, az egyenletes tempó megválasztására, hosszú távon történő megtartására is. Elsajátításával azonos méretűeket lépünk majd, gyaloglásunknak megfelelő, egyenletes ritmust adva. Ha a helyes bothasználatot, a helyes lépéstechnikát helyes légzéstechnikával is párosítjuk a hosszútávú gyalotúrákon, magashegyi trekkingeken, magashegyi mászásokon is rendkívül eredményesek lehetünk!

Éves túranaptárunk

Tanfolyamok - Edzések - Túrák - Trekkingek - Hegymászó túrák

4. Cukorbetegeknek, csontritkulásosoknak.

A cukorbetegség napjainkban civilizációs betegség. A sport vagy a mozgás jelentős szerepet játszik a betegség megelőzésében és a komplikációk csökkentésében. Ennek legfontosabb eleme az életmódváltás. A diéta és a gyógyszeres kezelés mellett a sportolás a cukorbetegség kezelésének egyik eszköze. Ahhoz, hogy a cukorbetegek érezzék a sport kedvező hatásait, mindenképpen szükséges a rendszeres edzés. Cukorbetegeknek az erőnléti edzést mindig diétával és, szükséges, a megfelelő gyógyszeres kezeléssel együtt kell végezni, éppen ezért a sportolás előtt mindenképpen kérjék ki szakorvos véleményét!

Csontritkuláson a csontozat gyengülését és a csontszerkezet ritkulását értjük, amely a csonttörés veszélyével jár együtt. A sport nemcsak az izomzatot edzi, hanem a csontokat is erősíti. A már meglévő csontritkulás esetén is sokat segít, mivel lassítja a csontleépülést oly módon, hogy a megfelelő sporttevékenység során a kalcium jobban beépül a csontokba. A rendszeres edzés növeli a csontok sűrűségét és ezáltal hozzájárul a csontritkulás megakadályozásához.

Az idős embereknek az a sport optimális, amely lehetővé teszi a terhelés egyedi szabályozását, mint például a Nordic Walking, kerékpározás és a túrázás.

5. Stressz.

A testmozgás, illetve a sport a stressz csökkentésének egyik leghatékonyabb eszköze. Ebben a sport közvetett hatásai is nagy szerepet játszanak: a társas kapcsolatok kialakulása, közösségi élmény, valamint a munkahelytől való időleges elszakadás segítenek a közérzet kialakításában, így a stressz csökkentésében.

A Nordic Walkingot, túrázást mint szabadtéri, természeti sportot tudatosan használhatjuk a stressz csökkentésére, hiszen a friss levegő és a táj is ellazít.

    Tanfolyamainkra, edzéseinkre, edzőtúráinkra itt is tudsz jelentkezni!

i

HOZD FORMÁBA MAGAD!

Velünk magashegyi trekkingre is felkészülhetsz!

GYERE ÉS PRÓBÁLD KI!

Partnereink

Columbia Sportswear Company RBK Mountain Equipment Scarpa Sherpa Oakley

  Hírlevélre feliratkozás

A feliratkozó űrlapokat láthatatlan reCaptcha védi : Adatvédelem | Általános szerződési feltételek.
Elfogadom a Trekking Tours adatkezelési szabályzatát.
A weboldalon található mindennemű tartalom a Trekking-Tours Hungary Kft. szellemi tulajdonát képezi s tulajdonosának írásos engedélye nélkül nem használható fel!
Trekking-Tours Hungary Kft.
© 2013 - 2020
www.trekking-tours.hu
Minden jog fenntartva.
Eddigi látogatások száma:
0
0
9
9
5
0
3
6